„Everything except expensive” – na czym polega fenomen marki Lorus?

Marka Lorus powstała w 1982 roku. Jej założyciel, japoński producent Seiko, początkowo traktował wprowadzenie produktów sygnowanych logiem Lorus jako swoisty eksperyment biznesowy. Zdecydowano się wyłącznie na europejską dystrybucję, w celu poznania rynku. Jednakże, ryzykowna inicjatywa odniosła ogromny sukces, czego dowodem jest niesłabnąca popularność czasomierzy. Lorus już na początku istnienia przynosił znaczne dochody, dlatego Seiko zdecydowało się na badania rozwojowe mające na celu zwiększenie potencjału marki. Dzisiaj, zegarki te, są jednymi z najczęściej kupowanych akcesoriów w Europie, a w szczególności w Polsce.

Fenomen marki Lorus – dlaczego firma odniosła sukces?

Pierwsze zegarki Lorus były modelami casualowymi i ponadczasowymi. Przemyślana strategia firmy Seiko pozwoliła młodej marce na pokonanie konkurencji w krótkim czasie. W polityce firmy niebagatelne znacznie odgrywa slogan „Everything except expensive”, który zakłada oferowanie wysokiej jakości produktów w przystępnej cenie. Głośna kampania z 2003 roku promowana hasłem „Celebrate Life!” jednoznacznie określiła grupę docelową produktów Lorus, którą są młodzi ludzie aktywnie uprawiający sport.

Przełomowym okresem, w przypadku marki Lorus, okazał się rok 2009, kiedy menadżerowie firmy postanowili skupić się przede wszystkim na badaniach mających na celu poszukiwanie nowych rozwiązań konstrukcyjnych. Wówczas, grono ekspertów podjęło decyzję o zastąpieniu klasycznego mechanizmu kwarcowego, charakterystycznego dla zegarków japońskich, nowoczesnym mechanizmem automatycznym. Strategia marketingowa opierała się na niepodnoszeniu dotychczasowych cen. W konsekwencji tych działań, wiele osób mogło pozwolić sobie na kupno ulepszonego zegarka za podobną kwotę. Zabieg spowodował znaczny wzrost w obrocie firmy. Lorus zyskał nowych klientów na całym świecie, a każdy kolejny model spotykał się z entuzjastycznym podejściem na rynku. Przedsiębiorstwo jednak wciąż prowadziło badania rozwojowe, w celu wprowadzenia w niedługim czasie mechanizmu automatyczno-kwarcowego, który łączył w sobie historię zegarmistrzostwa z innowacyjnymi rozwiązaniami.

Sukces marki nie leży wyłącznie w atrakcyjnych, pod względem cenowym, zegarkach. Powodzenie na rynku marka Lorus zawdzięcza przede wszystkim ciągłemu inwestowaniu w rozwój nowych projektów. Każdy model wyróżnia się nie tylko mechanizmem, ale również atrakcyjnym designem. Zegarki Lorus od zawsze odznaczały się od pozostałych czasomierzów znajdujących się na tej samej półce cenowej.

Niezawodne męskie zegarki Lorus

Firma tworzy swoje produkty z myślą o młodych mężczyznach (w przedziale wiekowym 18-30 lat), którzy cenią sobie atrakcyjny design za rozsądną cenę. Największą zaletą marki jest korzystny stosunek ceny do jakości. Lorus wyposaża swoje zegarki w innowacyjne funkcje, charakterystyczne dla czasomierzy z wyższej półki cenowej. Kolekcja skierowana do męskiego grona odbiorców dzieli się na trzy kategorie reprezentujące style: elegancki, sportowy oraz urban. Każdy z męskich zegarków Lorus Urban nawiązuje do nowoczesnego stylu miejskiego, gdzie główną rolę odgrywają detale, które zwracają uwagę swoją oryginalnością.

Za najbardziej uniwersalną postrzegana jest linia klasyczna. Delikatne kształty i prostota są odzwierciedleniem uniwersalnego designu. To zdecydowanie atrakcyjny dodatek do koszul, garniturów i eleganckich swetrów. Nieskomplikowane faktury oraz minimalizm spowodowały, że zegarki klasyczne są często wybierane jako modele na specjalne okazje. Zegarki męskie Lorus nawiązujące do nowoczesnego stylu sportowego posiadają natomiast wiele nowoczesnych funkcji, m.in. chronograf, datownik, klasę szczelności oraz podświetlenie tarczy.

Bogata oferta damskich zegarków Lorus

Lorus wprowadził również szeroką gamę produktów przeznaczonych dla kobiet. Efektem pracy specjalistów było ukazanie się trzech linii, które często porównywane są do męskich kolekcji. Lorus zaoferował kobietom trzy kategorie czasomierzy: klasyczną, biżuteryjną oraz modową. Podobnie jak w przypadku kolekcji męskiej, klasyczne damskie zegarki Lorus mają nieskomplikowaną budowę i są oszczędne w detale. Zegarki Lorus Fashion nawiązują do najnowszych trendów i popularnych projektów lansowanych przez największe domy mody na świecie. Wersje biżuteryjne zostały zaprojektowane z myślą o różnych uroczystościach i przyjęciach okolicznościowych. Zegarki wysadzane cyrkoniami pełnią jednocześnie funkcję biżuterii. Warto również wspomnieć, że japoński producent wprowadza na rynek, przeznaczoną dla najmłodszych, linię zegarków dziecięcych Lorus.

Lorus – wysokiej jakości zegarki na każdą kieszeń

Według danych, firma Lorus od początku swojego istnienia sprzedała ponad 132 miliony zegarków w 50 krajach świata. Pomimo że początkowo firma kierowała swoje zegarki do Europejczyków, aktualnie czasomierze można kupić również w Ameryce Północnej i Południowej, Azji i Australii. Firma znana jest z przeznaczania dużych kwot na badania mające na celu udoskonalenie mechanizmów. Korzystna proporcja ceny do jakości sprawia, że marka na stale ugruntowała swoją pozycję na rynku.