Restauracje hotelowe cieszą się zainteresowaniem nie tylko turystów, ale również osób szukających odpowiedniego miejsca na organizację przyjęć, np. weselnych czy urodzinowych. Lokale znajdujące się przy obiektach hotelarskich zwykle mogą pochwalić się pozytywnymi opiniami – klienci doceniają m.in. jakość obsługi, różnorodne menu oraz możliwość przygotowania spersonalizowanych dekoracji.
Po czym można poznać dobrą restaurację hotelową?
Podczas planowania wakacji i wybierania noclegów warto szukać hoteli, które oferują zarówno komfortowe pokoje, jak i smaczne wyżywienie. Dla turystów ważną kwestią jest zróżnicowane menu – jeśli szefowie kuchni stale przygotowują te same posiłki, większości gości już po kilku dniach urlopu zaczyna doskwierać monotonia. Śniadania, obiady i kolacje serwowane w formie szwedzkiego bufetu powinny być więc pełne różnych warzyw, owoców, pieczywa, wędlin i przekąsek, dzięki czemu każdy gość codziennie będzie mógł spróbować czegoś nowego. Dla odmiany karta dań nie musi być zbyt rozbudowana – dobre menu często zawiera zaledwie kilka pozycji, za to zawsze przygotowywanych ze świeżych składników.
Duże grono klientów oczekuje od restauracji hotelowych także udogodnień dla najmłodszych, w tym specjalnego jadłospisu oraz bezpiecznego kącika zabaw. Dla rodzin spędzających wakacje w hotelu nad morzem lub innym malowniczym zakątku Polski możliwość wspólnego zjedzenia posiłku to spora wygoda. Aby jednak wszyscy goście – łącznie z najmłodszymi – byli zadowoleni z wizyty w restauracji, w menu muszą znajdować się propozycje także dla maluchów. Czasami kelnerzy proponują zamówienie mniejszych porcji, ale lepszym rozwiązaniem wydaje się wyodrębnienie w karcie krótkiej sekcji dań przeznaczonych wyłącznie dla dzieci. Większość kilkulatków z pewnością doceni tradycyjne domowe smaki, wiele restauracji oferuje też zdrowe wersje potraw typu fast food (np. frytki lub nuggetsy z piekarnika).
Gdzie warto zorganizować przyjęcia okolicznościowe?
Hotelowe restauracje to znakomite miejsce na organizację uroczystości rodzinnych i firmowych – w takich lokalach często odbywają się m.in. wesela, jubileusze czy imprezy integracyjne. Osoby planujące tego typu spotkania powinny w pierwszej kolejności poszukać sali, która jest odpowiedniej wielkości i mieści się w pożądanej lokalizacji. Następnie warto skupić się na znalezieniu restauracji gwarantującej indywidualne podejście do każdego klienta – w tym kontekście liczy się przede wszystkim możliwość personalizacji menu oraz wyboru własnej dekoracji stołów i wnętrza.
Pracownik Hotelu Amber z Gdańska zaznacza: Dla klientów zainteresowanych organizacją większego przyjęcia doskonałą opcją jest skorzystanie z kompleksowej pomocy managera restauracji. W nowoczesnych obiektach hotelarskich klienci otrzymują wsparcie na każdym etapie planowania imprezy, począwszy od ułożenia jadłospisu, poprzez zapewnienie gościom dodatkowych atrakcji (np. baru z drinkami), po przygotowanie zaplecza muzycznego. To klient ma decydujący głos w sprawie wszystkich detali związanych z oprawą imprezy, lecz dzięki oddelegowaniu większości kwestii technicznych oszczędza czas i może skoncentrować się na szczegółach, które uważa za najważniejsze.
Warto jednak pamiętać, że terminy w dobrych restauracjach hotelowych mogą być dostępne jedynie z dużym wyprzedzeniem. Ogromną popularnością cieszą się zwłaszcza daty weekendowe w sezonie wakacyjnym, dlatego osoby zdecydowane na organizację np. wesela w czerwcu, lipcu czy sierpniu powinny jak najwcześniej rozpocząć poszukiwania odpowiedniej sali.